Mht G-tech debatten, så vil jeg lige indskyde at den er baseret på accelerometre, og ikke GPS...
Den skal skydes ind med en god start på jævn vandret vej "hver gang man skal bruge den", med mindre den er fastmonteret med skrue beslag (havde jeg tidligere i racerbilen). Den egner sig til starter, 1/4-mile, effektmålinger (*) og lignende test af performance - også sving-egenskaber!
Skal vi over i lap-tider, sporvalg og lignende så er det nød til at være GPS baseret. Jeg bruger nu Racechrono med en super 10Hz modtager og har lige fået en dataopsamlingsboks til den, således at jeg logger en række motorparametre sammen med GPS data.
(*) effektmålinger med G-tech kan umiddelbart kun bruges til sammenligninger før/efter man foretager ændringer, da de ikke tager højde for tab til vindmodstand, rullemodstand, transmission osv... Er man tilpas nørdet som jeg kan man dog bruge målinger fra flere forskellige gear og lave kurvetilpasning ved hjælp af 3.grads polynonium for motor og hjul-hastigheder og derved finde frem til effekten på motoren. Jeg fik det til at matche rullefeltsmålinger indenfor et par hk
@CK: Jeg har aldrig været dernede før, og ved ikke 'hvem' der må komme ind på Nordsløjfen. Men der er ingen af bilerne der er på plader, så hvis det er et krav er svaret nok nej
Men derfor har de stadig 1/4 af grand prix banen til rådighed, hvoraf DTM bruger de sidste 3/4 til deres hyggeture
Neffi: Rigtig god tur. Glæder ig til at se hvad du får bikset sammen af video dernedefra. Er der mulighed for, at i kan komme rundt på Nordsløjfen med nogle af de biler. Ville være fedt at se hvordan de klarer sig derude - og hvordan kørerne kan opfre sig med deres driftmaskiner.
Vi andre venter lige en uge mere. Men så står den også på Oldtimer GP, PK steaks på sten, weissbier og hyggesladder i baren på Burgstube - og så forhåbentlig en helvedes masse bundgas omgange i den der gamle skæve Nissan jeg har fået krejlet mig til