Need4Speed - Tagwall 
Write your own tag... |
|
|
170467
- From:
Danielsito
|
www.danielsito.dk
|
2/8-2011 10:34
|
Mogens> Den er i hvert fald et bedre bud på en familieslæde, end min nuværende Saab 9-3 Sports Sedan... Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan den ville se ud med komplet LO body kit.
Tismani> Temperatur, vægt osv. spiller IKKE ind i en G-Tech måling.
Jeg kan huske at det var vigtigt at køre et run på den, inden du kunne regne med den. Første run var ofte meget optimistisk.
Noget andet der spiller ind er, at hvis en bil sætter sig meget, vil hældningen få G-Tech'eren til at tro det er acceleration. Lige som at man kan få den til at lave måling på en q-mile, bare ved at stå og vippe den i hånden.
Da jeg havde haft min Saab i et par uger, deltog jeg i Holeby. Jeg kørte vist 5 gange og resultaterne lå inde for en 10-del (uden reaktionstid). Senere samme dag, kørte jeg et par ture med en G-Tech Pro og resultaterne lå uhyggeligt tæt, på dem fra Holeby. Det var selvfølgeligt et andet underlag, temperatur osv. men jeg syntes alligevel at det talte godt for G-Tech'eren. |
|
  |
170466
- From:
CK
|
http://www.fahufonden.dk
|
2/8-2011 10:30
|
Rotor: nu sidder jeg med kontorvindue lige ud til Better Place, og deres Renault el-biler.
Der er 4 døre i et sedan karrosseri, og jeg ser jævnligt demonstrationsture, hvor der sidder 5 mennesker i bilen. Designmæssigt ligner den en rigtig bil (og ikke som Think) og de har da trillet hver dag siden de åbnede for offentligheden herude.
Den ligner en ideel bil for mig, at trille rundt i Kbh i. Passende rækkevidde til daglig brug med opladning hjemme og på kontoret og med plads nok til at have folk med rundt.
Men med en ren el-bil er du nødt til at have en langtursbil stående i garagen som supplement. Så jeg skulle stadig have en Octavia til at trille til udlandet i.
Jeg er helt enig med Mega - du skal over i en hybrid - og hvis den skal være lidt sporty skal du måske smutte ud og prøve den nye "lille" lexus CT 200H
Alternativt - og langt mere petrolhead agtigt, skal du gøre som Metcalfe fra EVO og shoppe den allerførste generation Honda Insight hybrid. Der efter hans skriverier i bladet tilsyneladende er en rigtig fin lille bil. |
|
  |
170465
- From:
Mega
|
http://need4speed.dk
|
2/8-2011 9:39
|
Rotorhead: Ville klart vælge en hybrid...hvis du ser søndagens Top Gear er det et indlysende valg |
|
  |
170464
- From:
Mega
|
http://need4speed.dk
|
2/8-2011 9:36
|
Tismani: Syntes min viste det samme hver gang uanset
Men hvornår satte du så de hurtigste tider ?
Det er et ledende spørgsmål
Men ja hvis du hiver din Gtech frem fra din frosne bil, og begynder at sætte tider, kan jeg godt forstå den viser anderledes
Ifølge manualen så skal vægten kun bruges til at regne HK ud...hvilke jeg ikke legede med, da jeg ikke mener man kan det præcist nok |
|
  |
|
  |
170462
- From:
Rotorhead
|
|
2/8-2011 9:32
|
Bingo: Kunne dårligt være mere enig - men den er jo ikke sat i produktion endnu, så vidt jeg ved. |
|
  |
170461
- From:
Bingo
|
|
2/8-2011 9:15
|
Rotor:
Det er nemt - Porsche 918 Spyder, så må familen tage bussen! |
|
  |
170460
- From:
Rotorhead
|
|
2/8-2011 9:04
|
For at runde den sproglige debat af, hedder det ikke "vende mig til det," men derimod "vænne mig til det."
Or la oss sår phaa noet biilsnag, i stædeth for ad disgotere språw!
Dagens spørgsmål: Hvis I skulle køre el- eller hybridbil, hvilken ville I så vælge?
Hvis Tesla S holder hvad de lover, ville det være et ok bud. Ellers en Lexus RX450h til helårsbrug og en Tesla Roadster S til sommersjov. |
|
  |
170459
- From:
CK
|
http://www.fahufonden.dk
|
2/8-2011 8:31
|
Mornings all......
Tismani: jep - det hedder i dag kun linje. Jeg kan heller ikke vende mig til det  |
|
  |
170458
- From:
Ormen
|
|
2/8-2011 8:26
|
Gmorgen   |
|
  |
|
  |
170456
- From:
Tismani
|
|
2/8-2011 0:30
|
Hov, var det "linjen" man skulle skrive, CK?  |
|
  |
170455
- From:
Tismani
|
|
2/8-2011 0:29
|
Mega: Jeg har prøvet at sætte den til 200 kg mindre, og tiderne var langsommere, endda over hele linien. Ok, skulle nok have prøvet mere end ét run, men tænkte, at det var bevis nok
Nå, men så hør lige mit andet argument
Kalibreringen er ekstremt vigtig! G-tech'en skal sidde mere eller mindre snorlige og fuldstændig fast, den skal justeres/rekalibreres fra tid til anden og så spiller det (ifl. min old school G-Tech Competition Pro) ind om det er koldt eller varmt?! |
|
  |
170454
- From:
Mega
|
http://need4speed.dk
|
2/8-2011 0:23
|
Tismani: Det er da kun hvis man vil regne effekt ud
Havde sådan en oldschool G-Tech inden den blev neglet, uanset om tiderne kunne sammenlignes med 'rigtige' tider, så var den fantastisk præcis.
Dog ikke med sløve forhjulstrækkere(who cares med de biler), som ikke gav et ordentligt ryk ud af hullet.
Den var kanon at øve med inden man tog på Striben(M3 dengang) |
|
  |
|
  |
|
|