Show/Hide Logo

Need4Speed - Tagwall  Tagwall RSS feed

Write your own tag...
Newer Tags 7451 Older Tags

84684 - From: cossiemanden www.cossiemanden.dk Share to facebook   26/8-2005 22:28
Kan godt være nico, ved hvad jeg oplevede, hvad der stod som tryk på meteret, og de sorte streger den lavede på frederikssundsvejen i 4. gear.
Måske var den kun baghjulstrukket, måske kørte den mere tryk, hvad ved jeg... har det på film.
Oplevelsen kan jeg ikke løbe fra
 
84683 - From: Kismo is back! www.kiesa.com Share to facebook   26/8-2005 22:22
Det er rattet som giver disse styre impulser,derved slinger,.ELLER defekt 4wd system.

Som sagt i regn eller fugtigt vejr kan det godt drille lidt,dog ikke sønderligt med 650 hk.Men direkte at være ved at miste kontrollen vil jeg aldrig tro på.

HVORFOR???

Igen fordi jeg kender bil og motor udenad og med så lidt effekt kan dette slip ikke finde sted.Du snakker med en som før kun havde 2 hjul at fordele effekten på og der var 650 intet problem med 200 km/t.

Jeg har intet mere at tilføje,som sagt det gælder ikke om at få ret,blot sætte nogle ideer igang med hvad det virkelig var der skete.Skulle dette slip have fundet sted var det ihverfald ikke effekten der forårsaget det,Det er sådan set det jeg årøver sige.Det skulle jeg egentlig have startet med at skrive.

Kismo out
 
84682 - From: cossiemanden www.cossiemanden.dk Share to facebook   26/8-2005 22:13
kismo: er sku egentligt lidt ligeglad med hvilke erfaringer du har, vil ikke kaldes en løgner for en oplevelse jeg rent faktisk har prøvet...
OGSÅ selvom det er 1. gang jeg prøver det...
Den slingrede fandme så meget i hele 3. og noget af 4. gear så jeg troede han ville sælge lortet...
 
84681 - From: cossiemanden www.cossiemanden.dk Share to facebook   26/8-2005 22:10
Den bil på filmen er baghjulstrukken med en M5 motor med snegl, han kører på mt-et drag slics i 11" i breden.
Skylinen kører på 265 avon dæk og den lavede spind fra 1. og frem til midten af 4. gear ca...
Teori er en ting, praksis er en anden
 
84680 - From: Kismo is back! www.kiesa.com Share to facebook   26/8-2005 22:07
Cossie

Jeg gad ikke denne diskussion egentlig længere,men jeg kan oplyse dig at en motor stort set magen til MAPPET med 1,25 i tryk laver 642 hk "læs snork".

Så med det map jeg gav den den vil jeg vædde hvad end du tør sætte på højkant at den ikke har lavet mere end HØJST 620-630 hk på krumtappen og ca 650 nm.Så uanset hvordan du vender og drejer det,så tillader de fysiske love ikke et hjul slip med 200 km/t med så lidt effekt.

Hvordan ved jeg det??
Jeg kender motor og bil ud ind,og selv med 200 hk mere gør de det ikke engang.Jo i regn men ikke i tørvejr,Eller hvis 4wd systemet er defekt.

Det er ikke en snak om jeg vil ha ret eller noget,blot kaste nogle erfaringer på bordet fordi jeg rent faktisk har prøvet det jeg snakker om.

Kismo out
 
84679 - From: FALFA nu med msn spark www.wroum.dk Share to facebook   26/8-2005 22:07
Den bil er jo 2wd så vidt jeg kan se, og det er jo noget helt andet, da den under start fra stilstand drager nøtte af vægtforskydningen,
Den udregning jeg lavede forudsætter af bilen kan trække 0,8 g . nin egen kan ikke trække 0,4 g med almindelige dæk monteret,
Desuden så spinder han jo allerede ved (lad os sige) 150 km/t og et dæk der allerede spinder har ikke samme greb som et hjul der ikke spinder endu. og medmindre at det er drag sliks eller sådannoget så kan han vel ha overophedet dem med aldt det spind (korriger mig hvis jeg tager fejl)
 
84678 - From: seven www.japspec.dk Share to facebook   26/8-2005 22:00
Connie: Nej, det er filmstricks..
 
84677 - From: cossiemanden www.cossiemanden.dk Share to facebook   26/8-2005 21:48
falfa: dvs at så kan den her film heller ikke lade sig gøre?
Den har ca 700hk på det tidspunkt den blev filmet( var der selv)Kilander
FED formel iøvrigt
 
84676 - From: Rasmus www.striben.org Share to facebook   26/8-2005 21:35
Respekt til Falfa
 
84675 - From: FALFA nu med msn spark www.wroum.dk Share to facebook   26/8-2005 21:29

Lille hurtig udregning bare for at sætte tingene i perspektiv

min chevrolet trækker 0,8 g under start,
Ronnies corsworth trækker mere (han køre fra mig)
så hvis vi tager det som ca. std. for en 4wd

0,8g i en bil der vejer 1400 kg svare til en fremadrettet kraft på ca 1100 kg
med en hjulhøjde på ca 70 cm svarende til en radius på 35 cm
svare det til et hjul moment på 390 Kg/M, (det er altså hvad de kan overføre til vejen)

med dæk omkreds på 2,2Meter giver det ved 200 km/t 1500 hjul rpm

1500 rpm og 390 kgm = ca 1500 hk

1500 hk krever det altså at spinde hjul ved 200 kmt forudsat at friktionen er
den samme som ved acc fra stilstand.
friktionen kan jo sagtens være nedsat ved høj hastighed pga. flere faktore
buler i vejen,
dæk deformitet pga centrifugalkraft,
ryk pga. hurtigt koblingslip,

hk = moment (kun i ft/lbs) x rpm / 5250.

100 Ft-lbs = 13.83000 Kg-meters

Normalt ville jeg ikke anse cossiemanden for en løgner/overdriver .
Har selv prøvet spind ved 100 kmt pga lille hop i vejen og aftend dug.
 
84674 - From: 200SX Share to facebook   26/8-2005 21:29
FÅÅÅÅRK den er najs dem bimse men hvad i hel.... er det for noget Carbontræ der er i den lol ikk for heldigt
 
84673 - From: 200SX Share to facebook   26/8-2005 21:25
Heey så fik jeg sku endelig min vurdering tilbage fra told og skat. på min 200SX
Og det var fame en overraskelse Fik sku penge tilbage. endelig min bil alt afgift betalt YAHOO.
 
84672 - From: Turbodude http://need4speed.dk/ Share to facebook   26/8-2005 20:51
Fååårk Hamann 5,2 E63 BMW naaaaaajs klik her
 
84671 - From: Ronnie Pedersen Share to facebook   26/8-2005 20:25
check lige ham gutten her Er helt vild med hans spørgsmål længere nede, angående afmontering af turboen ved syn... Ren komik!
 
84670 - From: RANGER Share to facebook   26/8-2005 19:56
Cossie: Skulle de penge på bordet eller hvad, Du må jo være sikker i din sag- Da du selv var ude og køre i den...
Jeg tror dog at det er den nye kobling det lige skulle slide overfladebelægningen af )

2000kr....
Orm er du ikke også klar så vi kan få fakta på bordet??+
 

Newer Tags 7451 Older Tags