Magnussen> Spændende. Fedt at tale med nogen om det, som har ordentlig praktisk erfaring, i stedet for folk (som mig) der kender en masse til teorien...!
 
178592
- From:
Magnussen
18/5-2012 15:37
CK:
Ang. dine bremser. Spurgte den ene ræser tosse.
Hans svar var ret kontant: Hvis han for varme bremser, er opsætning af bilen forkert, eller også kan han ikke køre
Begrundelsen var at der var så langt i mellem hvert sving på ringen at bremserne fik mere end nok køling. På visse biler blænder man køleslangen af for at holde varme i bremserne...
Men hans bud var at skiven har givet slip i den ene side mellem køleribben og selve skiven. Prøv at få dem drejet af, så burde det ik ske igen, medmindre skiven er færdig.
De gjorte det, både på rally og bane holdene at de kørte skiverne godt varme (meget varme) og lod dem køle helt af, for derefter at dreje dem af. Så havde de aldrig problemer med skæve skiver på 1 og 2 delte skiver. På meget hurtige ræser og rally biler med små bremser er der dog kun 1 vej og det er flydene skiver da de kan tåle meget mere varme end de andre...
Håber det hjælper, jeg lærte da i hvertfald noget nyt om bremser...
CK: True...men der lå vi jo bag Pär og var kun 95% på gassen
 
178583
- From:
Ronnie Pedersen
18/5-2012 11:16
CK> men ok, Ringen skal også behandles som en flok Raptors "Don't go into the graaaaaass" - så måske derfor mange ikke tør gå efter hullet. Altså i teorien - kører man i 8:30 området, er der sq ikke mange der ræser forbi