Nark0: Sweeeeeeeet.
Hvor besværligt var det at tage til Gatebil ? Var det færgen over, drikke sig i hegnet, og så ankomme 100km fra pladsen...hvor sover man osv. Er det plads på hoteller osv eller det i klammo telt ?
Når du spænder en bolt eller møtrik med momentnøgle, er det ikke udtryk for hvor hårdt fladerne er spændt sammen, men hvor kraftigt møtrikken er drejet til.
Dvs. at hvis du har to gevind:
Det ene f.eks. M12x1,5 (12mm bolt med en stigning på 1,5mm)
(Et gevinds stigning svarer til hvor 'langt' der mellem en omgang).
Det andet gevind M12*1,25.
De to forskellige gevindstigninger svarer til to forskellige udvekslinger.
Hvis du spænder møtrikken lige hårdt på disse to typer gevind, vil M12*1,25 gevindet spænde emnerne strammere sammen, da stigningen (udvekslingen) er lavere.
Sammenlign med at det er lettere at køre op ad bakke i lavere gear.
 
178301
- From:
Narko
9/5-2012 11:01
Så er den på vej imod Norge.. Det er helt sikkert noget man kan glæde sig til hvis man ikke har set/hørt den i virkeligheden. Tror måde mig og Moonie kan godkende at ens øre næsten bløder når den kommer forbi..
Shade> Uha så kommer den til at lyde ENDNU federe! I like.
Ang. tilspænding af hjulmøtrikker: Det er ikke sådan lige at sammenligne almindelige hjulbolte med en centermøtrik. Det er jo fuldstændigt forskellige gevind.
Så tager man som regel en gadebil og eller racebil og spænder hver bolt med 12,5 kg. 12,5 kg x 5 er 60 kg. Måske jeg har skrevet forkert.. det er nærmere 80 kg.
Eksempel Vi spændte vores Ferraris 360 challenge 5 bolte med 12,5 kg. man kan godt gå op til 14 kg. men når sådanne fælge osv. bliver varme MEGET varme. Så kan det være svært at få af..
Danielsito: ja, den går ret super, og her er den dæmpet med original indsugning, da den med larmer for meget til test.. så der kommer mere skrald på med race indsugning.
Dækkene, ja, der skal lige køres varme i..
Ronnie: Vi er 5 kører til 24 timers løbene.
Rotorhead: haha, ja, jeg tænkte det nok, han er sku under tøflen ham Torben.. hehe, men han lød ret kæk den aften..
Shade> Cool! Der spildes godt nok ikke mange millisekunder på gearskifte!
Den ser ud til at gå mægtigt fint
Det er dog imponerende så lidt greb der er i de bagdæk, når de er helt nye og kolde
Raffi: Den fejlede aldrig, på nær et bagtøj jeg tævede til døde. Ville egentlig bare ha' lavet en enkelt donut...det ville den ikke som den plejede...og så blev jeg ved indtil den kunne.
Udover det så røg en støddæmper da jeg var på ringen, men det var nu bare almindelig slid(kørt 120k)
 
178294
- From:
Ronnie Pedersen
9/5-2012 9:24
Shade> lækkert kørejern - hvor mange er I om de 24t på Silver? Mht til spænding af dæk - 80nm er ikke voldsomt i forhold til en gadevogn, ville tro den bare fik fuld ballade, så skidtet ikke ryger at undervejs? Der kan man bare se